Όταν πονάει η μέση...



Οκτώ στους δέκα ενηλίκους δείχνουν οι έρευνες ότι κάποια στιγμή της ζωής τους θα πονέσουν στη μέση, θα εκδηλώσουν δηλαδή οσφυαλγία.
Για μένα ο πόνος στη μέση είναι κάτι που με συντροφεύει πάνω από τη μισή μου ζωή!!!
Εκδηλώθηκε στα 14 μου χρόνια όταν σαν αθλήτρια στίβου έκανα υπερβολική γυμναστική με βάρη και έφτασε να με καθηλώσει στο κρεβάτι για δύο μήνες μετά την γέννηση του πρώτου μου παιδιού, χωρίς να μπορώ να περπατήσω καθόλου.
Με τη βοήθεια του Θεού και του φυσιοθεραπευτή μου κατάφερα τελικά να είμαι ίσως και καλύτερα από ότι ήμουν πριν.
Και όταν κάποιες φορές νιώθω κάποιες ενοχλήσεις, να ποια βασικά πράγματα κάνω:



Περπάτημα

Όταν μου το πρότεινε ο φυσιοθεραπευτής γέλασα γιατί με δυσκολία πήγαινα από το ένα δωμάτιο στο άλλο. Επέμενε όμως... 
Πήρα λοιπόν το γιο μου στο καρότσι για να στηρίζομαι και πήγα μέχρι το τέλος του δρόμου, την άλλη μέρα περισσότερο, κάποια στιγμή τα κατάφερα χωρίς καρότσι και κάθε μέρα ένιωθα τον διασκελισμό μου να "ξεκουμπώνει". 

Τώρα κάθε φορά που νιώθω το ίδιο περπατάω 1 με 2 χιλιόμετρα, με κανονικό διασκελισμό, (προσοχή όχι μεγάλο άνοιγμα) και 60-70 % ένταση.


Κοιλιακοί

Γνωστοί και μη εξαιρετέοι. Είναι οι μύες που συγκρατούν τη μέση για αυτό χρειάζεται να δυναμώσουν!!! Μόλις περάσει ο οξύς και έντονος πόνος είναι καλό να κάνουμε με την κάθε ευκαιρία που έχουμε και να τους εντάξουμε στο καθημερινό μας πρόγραμμα. 


Βασικές ασκήσεις με μια ματιά




Οι παραπάνω ασκήσεις χρησιμοποιούνται για τους πόνους στην πλάτη και στη μέση και στις έγκυες όταν ο γιατρός επιτρέπει την άθληση.
Είναι η γνωστή upward facing dog ή κόμπρα της yoga, η οποία χρησιμοποιείτε και στην κινησιοθεραπεία.






Επιπλέον για την υποχώρηση των όποιων συμπτωμάτων ειδικά των πολύ έντονων πρέπει να μην υπάρχουν περιττά κιλά και να αλλάξετε τρόπο ζωής ιδιαίτερα αν είναι καθιστικός!!!

Φυσικά αν ο πόνος είναι έντονος και συνεχίζεται πρέπει να συμβουλευτείτε τον γιατρό σας για να σας προτείνει την κατάλληλη θεραπεία.



2 σχόλια:

Nikol είπε...

Μπηκε στα "αγαπημενα"!!!!Η τελευταια ασκηση ειναι η αγαπημενη μου,απο το power yoga.Πολυ χαλαρωτικη.

filio sapouna είπε...

Θα τις δοκιμασω ολες διοτι υποφερω κατα διαστηματα απο πονους πλατης και μεσης. Μπραβο ρε Γιωτα